nocne podjadanie

Nocne podjadanie

Praktycznie każdy z nas miał do czynienia z sytuacją, kiedy w celu utraty wagi dokonał redukcji ilości spożywanych kalorii w ciągu dnia, by następnie obudzić się w nocy i wynagrodzić sobie trudy wcześniejszej decyzji. Nie ma nic gorszego nic nocne podjadanie, kiedy stosowana dieta ma pomóc nam między innymi w utracie wagi, a co ważniejsze poprawić nasze wyniki podczas biegania. Zamiast kilku plasterków pizzy lub miseczki lodów zastanów się czy nie warto mieć pod ręką nastepujących przekąsek.

Woda

Kiedy nagle złapie nas głód, pomimo tego że niedawno jedliśmy najlepiej napić się wody. Następnie odczekaj około 10-15 minut. Ten czas powinien wystarczyć, by nasz mózg odnotował sygnał o pełnym żołądku. Jeżeli nadal będziesz odczuwała głód i chęć pochłaniania kolejnych produktów warto skorzystać z takich, które dadzą Ci poczucie sytości, a jednocześnie nie będą miła zbyt dużej ilości kalorii.

nawadnianie

 

Awokado z twarogiem

Twaróg jest bogaty w naturalne białka o dość małej liczbie kalorii. Badania wykazały, że wyższe spożycie białka może prowadzić do sukcesu utraty wagi. Twaróg zawiera również niezbędny aminokwas tryptofanu. To uspokaja system nerwowy i ułatwia zasypianie. Kiedy dodamy odrobinę awokado do twarogu, dostarczymy organizmowi wysokiej jakości kwasów tłuszczowych, które są istotne dla układu sercowo-naczyniowego.

Awokado zawiera duże ilości potasu i wspiera budowę kości, dlatego świetnie sprawdzi się w diecie biegaczy. Awokado eliminuje problemy z niestrawnościami, wzdęciami i biegunkami. Jego cenne składniki przyczyniają się do utraty tkanki tłuszczowej i wspomagają proces odchudzania. Awokado zawiera mnóstwo enzymów i składników odżywczych, które wpływają na prawidłową pracę układu pokarmowego oraz zmniejszają stany zapalne w żołądku.

Masło orzechowe z jabłuszkiem

Jeśli zgłodniejesz przed snem, pokrój jabłko w plasterki i nałóż jedną lub dwie łyżeczki masła orzechowego. Smakuje tak dobrze! Ale pamiętaj, aby użyć naturalnego masła orzechowego. Nie powinien zawierać oleju palmowego, cukru ani innych dodatków.

Włączenie masła orzechowego w dietę pozwala zaspokoić potrzebę spożywania niezdrowych smakołyków takich jak chipsy, słone paluszki, ciastka czekoladowe. Nie dostarczamy organizmowi pustych kalorii i szkodliwych tłuszczów nasyconych, które odbijają się na naszej sylwetce, tylko witaminy, minerały i białko zawarte w orzechach.

nocne podjadanie

Najnowsze badania pokazują, że dieta z masłem orzechowym jest nie tylko akceptowalna przez nasze naturalne pokarmowe instynkty, ale również może przyczynić się do pozbycia się zbędnych kalorii.

Marchewka

Surowa marchew na odchudzanie posiada niski indeks glikemicznyZawiera spore ilości pektyny. Czyli substancji która zapobiega wchłanianiu się tłuszczu do organizmu. Przyspiesza metabolizm. Poza tym posiada wiele cennych dla organizmu witamin. Takich jak choćby witamina B, C czy K. 

Miejmy zawsze pod ręką marchewkę pociętą w słupki, żeby coś przegryźć. Marchewka zawiera w 100 gramach jedynie 27 kalorii. A dodatkowo poprawia wygląd skóry i jest bogata w wapń, potas, żelazo i miedź. Zawierając błonnik łatwo zabija głód.

nocne podjadanie

W najgorszym przypadku warto skorzystać z jednego z najprostszych, ale też zaskakująco skutecznego sposobu, jakim jest umycie zębów. Smak pasty i uczucie świeżości w jamie ustnej zniechęcają do jedzenia. 🙂

Jogurt z borówkami

Czy wiesz, że borówki są wyjątkowo bogate w składniki odżywcze? Zawierają dużo przeciwutleniaczy, które mają pozytywny wpływ na układ odpornościowy. Są też mało kaloryczne. Wraz z greckim jogurtem robią sobie wysokobiałkową przekąskę, która utrzymuje organizm w ciągu dnia w pożywieniu.

nocne podjadanie

 

Amerykańscy naukowcy przeprowadzili badania nad jedzeniem w nocy i doszli do niepokojących wniosków. Spożywanie pokarmów o późnej porze nie tylko prowadzi do tycia, ale i przyspiesza ten proces dwukrotnie. Ta sama przekąska spożyta w ciągu dnia i w nocy, o późniejszej porze. 

Jedzenie w nocy i tuż przed snem jest niezdrowe, ponieważ wszystko co jesz, zamiast w energię przekształcane jest w tłuszcz. Co więcej, zakłóca to rytm snu i sprawia, że masz problemy z zaśnięciem. Warto więc zadbać o małe przekąski, które będą w stanie przesunąć w czasie nasze pragnienie opróżnienia lodówki i uniknąć nocne podjadanie.

 

One Reply to “Bezkarne przekąski na nocne podjadanie”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.